Kirkkovaltuusto

Kirkkovaltuusto on seurakunnan ylin päättävä elin, johon jäsenet valitaan seurakuntavaaleilla joka neljäs vuosi.

Kirkkovaltuusto päättää seurakunnan taloutta ja viranhaltijoita koskevista tärkeimmistä asioista, kuten toiminta- ja talousarvion ja tilinpäätöksen vahvistamisesta, virkojen perustamisesta ja lakkauttamisesta sekä rakennushankkeista.

Tammelan seurakunnan kirkkovaltuustoon kuuluu 19 valtuutettua. Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosiksi 2023-2024 valittiin 26.1.2023 Jyri Kaunisto ja varapuheenjohtajaksi Mirka Penttilä.

Valtuutetut kaudella 2023-2026

Toikka Päivi
Tuovinen Tuomo
Vainio Heikki

Hymyilevä puheenjohtajisto, kaksi miestä ja kaksi naista flyygelin edessä seisomassa, ikkuna taustalla
Valtuuston varapj Mirka Penttilä ja pj Jyri Kaunisto, neuvoston varapj Jenni Rauhaniemi ja kirkkoherra.