Rippikoulu

Rippikoulu on kirkon ydintoimintaa. Rippikoulussa keskustellaan kristinopista, uskomisesta ja elämästä. Se tarjoaa sinulle samalla mahdollisuuden viettää aikaa ikätoveriesi kanssa. Rippikoulu on samalla yksi askel kohti aikuisuutta. Tervetuloa rippikouluun!

Vuonna 2009 syntyneet Tammelan seurakunnan jäsenet saavat kutsukirjeen syyskuun alussa. Voit käydä rippikoulun myös, jos et ole seurakunnan jäsen tai olet jonkin muun seurakunnan jäsen. Jos sinua ei ole kastettu, ja haluat liittyä kirkkoon rippikoulun käymisen myötä, sinut kastetaan ennen konfirmaatiota. Kirkkoon liittymiseen ja konfirmaatioon tarvitset molempien huoltajien suostumuksen. Ilmoittaudu normaaliin tapaan ja kasteasiaan palataan rippikouluvuoden aikana.

Vuoden 2024 rippikoulut toteutetaan 1 päivän lähiopetuksena sekä 5 päivän leirinä. Lisäksi rippikouluun kuuluu omaehtoista seurakuntaan tutustumista rippikoulukortin mukaan, sekä yhteisiä kokoontumisia.

Mikäli sinulla jotakin kysyttävää rippikouluun liittyen, ole yhteydessä nuorisotyönohjaaja Pasi Simolaan, 0500 499 234 tai pasi.simola@evl.fi

Rippikouluun ilmoittautumiseen huoltaja tarvitsee verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen (vahva tunnistautuminen). Jos huoltajalla ei ole verkkopankkitunnuksia tai varmennetta, ota yhteys Pasiin, pasi.simola@evl.fi. Huoltajan täytettyä omat tietonsa leiriläinen saa sähköpostiinsa linkin, jonka kautta hän pääsee lisäämään omat tietonsa Katrina Asiointi -tunnuksilla.

Ryhmien aikataulut löytyvät alta. Rippikoulutiedotteesta löytyy enemmän tietoa rippikoulusta.

HUOM! Kotiin jaetussa rippikoulutiedotteessa on virhe kohdassa konfirmaatio. Siinä konfirmaatiopäivän aikataulut ovat virheelliset. Alla olevassa rippikoulutiedotteessa ja pudotusvalikossa olevat tiedot ovat oikeat.

Rippikoulut 2024, tiedote kotiin